fbpx

האם פרסום ברדיו ובטלוויזיה עוד רווחי?

רדיו

עד לפני כמה שנים ערוצי הפרסום היחידים היו ערוצי הטלוויזיה והרדיו. אך מאז כניסת השיווק הדיגיטלי ההילה של הפרסומים הללו ירדה באופן דרסטי. קשה למדוד באופן מדויק את האפקטיביות של הפרסומים השונים ולכן קשה לדעת אם הפרסום ברדיו ובטלוויזיה עוד רווחי.

פרסומים ברדיו

לאופציה של פרסום ברדיו יש יתרונות רבים על פני הטלוויזיה כיוון שהליך ההפקה אינו יקר יחסית, אין צורך לחפש לוקיישן מיוחד ולהוסיף עלויות של צילומים. צריך טאלנט או קריין איכותי אשר יקריא טקסט מעולה, שהוא קצר וקולע ומעביר את כל המסרים הרצויים.

לשידורים ברדיו יש מאזינים רבים, זה קורה בשעות הרבות שבהן הנהגים נמצאים בפקקי התנועה האין סופיים. לכן הם מקשיבים לרשתות השונות כדי להתעדכן בכל מה שקורה במדינה ותוך כדי השמיעה הם נחשפים לפרסומים השונים. על פי סקרים שבוצעו בשנים האחרונות הפרסומים הללו הם אפקטיביים.

זו הסיבה שכאשר בוחנים אופציות של מסלולים בעלי השפעה לצורך פרסום לקראת בחירות לרשויות המקומיות, אחת ההחלטות שהן כמעט אוטומטיות היא לפרסם בערוצי השידור הפופולריים ביותר ברדיו כמו ערוצי השידור של כאן 11. בתוכניות האירוח השונות ברדיו מתארחים בכל יום פוליטיקאים רבים ומדברים על נושאים בוערים שונים הקשורים להוויה הישראלית.

כאשר מבצעים ניהול קמפיינים פוליטיים, זוהי אופציה מוצלחת ביותר כיוון שכמות גדולה של מאזינים נהנים לשמוע את דעותיהם של נציגי הרשויות המקומיות, חברי כנסת, שרי ממשלה, עסקנים פוליטיים ועוד.

פרסומים בטלוויזיה

עלות של הפקת פרסומות בטלוויזיה היא מאד יקרה כיוון שהן כוללות שני פרמטרים. הראשון הוא עלות ההפקה שהיא לעיתים מאות ואף מיליוני שקלים, כיוון שמשלמים לפרזנטור שגובה סכומי עתק, תהליך הצילום, כתיבת התוכן, איפור, תלבושות ומרכיבים רבים נוספים.

מעבר לכך משלמים לערוץ הטלוויזיה כמו ערוץ 12 או ערוץ 13  סכום מסוים שנקבע מראש עבור כל דקת שידור בהכפלה של אחוזי הרייטינג שנמדדו לתוכנית מסוימת שבמהלכה שודרה הפרסומת הספציפית. עוגת הפרסום מתחלקת בין הרדיו, השיווק הדיגיטלי והטלוויזיה. ההערכה היא שנתח הפרסום בטלוויזיה הוא כ – % 36 מתוך עוגת הפרסום הכללית בישראל.

הפרסום האפקטיבי ביותר

מי שמעוניין ליהנות מהתוצאות של שיווק ואסטרטגיה פונה לביצוע שיווק דיגיטלי אשר על פי הערכות הוא כ – % 38 מנתח עוגת הפרסום בישראל. היתרון בשיווק הדיגיטלי הוא שהוא רוחבי ומתבצע בעיקר ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, טיק טוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב ועוד.

הרשתות הללו הן הגורם המשפיע ביותר בישראל על הדעות של הציבור, הן בנושאים מסחריים ועסקיים והן בנושאים פוליטיים כמו קידום מועמד זה או אחר לרשות מקומית מסוימת. זאת תוך תיאור מפורט של כל הפעילות המעמיקה שהוא מבצע לטובת הציבור, בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של קמפיין הבחירות המוצלח שלו.